Recenze: Audiokniha - Petra Dvořáková – Zahrada

08.05.2023

Knihy Petry Dvořákové patří mezi to nejlepší, co jsem kdy četla. Nejsou to knihy, na které vzpomínám a nadšením, ale jsou to ty, jejichž příběh mi ještě dlouho po dočtení rezonuje v hlavě. Její novinku Zahrada jsem poslouchala jako audioknihu a opět jsem si ověřila, že je to autorka, která se dokáže dokonale vžít do svých postav. Po psychologické stránce se opět jedná o vynikající dílo.

Autorka: Petra Dvořáková

Interpret: Ondřej Novák

Vydavatelství: OneHotBook

Délka: 5 h 12 min

O čem je audiokniha Zahrada

Hlavním hrdinou této poměrně krátké audioknihy je Jarek. Muž ve středních letech, který ukončil kariéru kněze a ocitl se znovu na samém začátku života. Po babičce zdědil starou chalupu s nádhernou zahradou, která v něm kdysi, spolu s Jarkovým s dědečkem, vzbudila touhu po zahradničení, až ho dovedla ke studiu zahradnictví. Pak ale přišly velké životní kroky a Jarek se stal knězem.

Jarka poznáváme ve chvíli, kdy se po letech vrací do staré chalupy, která je v katastrofálním stavu. Musí ji dát dohromady, aby se v ní vůbec dalo bydlet. Seznamuje se s novými sousedy a navazuje přátelství. Vše se zdá zalité sluncem. Jenže pak přijde obrovská rána osudu. Jarek zjistí, že s jeho láskou k ženám je to trochu jinak, než si až dosud myslel.

Jelikož vím, jak Petra Dvořáková píše, věděla jsem, že to bude opět silné téma, které mnou nejspíš zamává. A Zahrada mé očekávání opravdu splnila. Autorka dokázala, že se do postavy Jarka umí dokonale vžít. I když bych jako matka dvou malých dětí měla pociťovat k Jarkovi odpor, není tomu tak. Prožívala jsem s ním jeho duševní zmatek, jeho bolest v srdci, hrůzné prozření, kým ve skutečnosti je. A bylo mi ho především líto.

Interpret – Ondřej Novák - byl zvolen velmi dobře. Jeho hlas mi k hlavní postavě perfektně seděl a já měla pocit, že je hlavní postava živá a skutečně mi vypráví svůj příběh.

Jedná se o krátkou audioknihu a já si jí dokonale užila. Nedokázala jsem se odtrhnout a prožívala s Jarkem všechno do posledního detailu. Tušila jsem, že něco šokujícího přijde a tušila jsem, i jaký bude konec. A jsem ráda, že autorka to nakonec vyřešila trochu jinak.

Tahle audiokniha nebude pro každého. Je vhodná především pro ty čtenáře, kteří mají rádi silné psychologické sondy do života lidí, kteří se něčím odlišují.

Téma, které zvolila, bude možná mnohým odporné. Přesto se jedná o bravurně zpracované dílo a jako audiokniha mě doslova nadchlo.

Hodnocení: 95 %