Recenze: Jenny Haleová - Rozmarýnová zátoka

27.05.2023

Čas od času se nechám zlákat nějakým romantickým titulem, od kterého nemám žádná velká očekávání, a přesto dostanu krásný příběh, který mě pozitivně naladí a já se začnu těšit na přicházející léto. Taková je i novinka z nakladatelství Cosmopolis - Rozmarýnová zátoka od Jenny Haleové.

O čem je kniha Rozmarýnová zátoka

Melanie se posledních několik let starala o těžce nemocnou babičku. Po její smrti zdědí peníze na to, aby si koupila domek v Rozmarýnové zátoce, kam se společně chodily s babičkou koukat, když jezdily na dovolenou do míst, odkud babička pocházela. Tzv. Ellisův dům byl kdysi skutečně krásný, ale dnes je z něj ruina. Přesto byla babička z nějakého důvodu přesvědčena, že by ji měla Melanie koupit a předělat na penzion. Babička chtěla, aby měla šanci začít nový život a Mel tak skutečně učiní. Brzy si však uvědomí, že rekonstrukce takové barabizny je nad její síly. Naštěstí se ve městě objeví Josh, který dokáže opravit snad úplně všechno. Když prohraje sázku, ujme se - byť velmi neochotně - práce na Melaniině domě. Nebude to však nadlouho. Plánuje se totiž odstěhovat do New Yorku.

Rozmarýnová zátoka je romantický příběh, který vás potěší. Má velmi zajímavou zápletku, která zasahuje až do minulosti. Ukazuje se totiž, že i když v domě nestraší duch podivínského Ellise, Melaniina babička se s ním možná kdysi znala. Mel s Joshem se sbližují, občas se hádají a občas to mezi nimi jiskří. Oba však mají cejch z minulosti, o němž zatím nevědí a který začne odkrývat minulost Ellisova domu.

Tohle byl dokonalý příběh podle mých představ. Utajená rodinná minulost, předělávání rozpadlého domu na nový, nové začátky, navazování nových vztahů a přátelství, a to všechno v prostředí pláže, moře a Rozmarýnové zátoky.

I když byl konec opravdu hodně odhadnutelný, a autorka to nejspíš věděla, tak se s ním ani moc nerozepisovala - vzala to v celku "hopem", rozhodně jsem si čtení užila. Moc se mi příběh líbil a věřím, že to bude ideální čtení především pro ženy na letní dovolenou.

Hodnocení: 81 %

Knížku Rozmarýnová zátoka koupíte na stránkách nakladatelského domu Grada. Já děkuji nakladatelství Cosmpolis a Grada za poskytnutí recenzního výtisku.