Recenze: Kateřina Karolová - Odbočka v lesích

29.04.2022

Kateřina Karolová už má na svém kontě pár knih. Tentokrát se čtenářům představila jako autorka zatraceně poutavého thrilleru z prostředí Beskyd. Už když jsem knížku Odbočka v lesích kupovala, věděla jsem, že bude dobrá. Nakonec však má očekávání ještě překonala.

Dovolená s přáteli se může zvrhnout v boj o přežití

Hrdiny knihy Odbočka v lesích je parta mladých přátel, z nichz dva žijí v páru a jedna dívka a jeden muž jsou svobodní. Každý jsou úplně jiný, ale dohromady tvoří nerozlučnou šestici znající se od školy. Každý rok podnikají společnou dovolenou. Letos se na popud jednoho z kamarádů nevydají k moři, ale na zrenovovaný ranč kdesi v beskydských lesích. Zdá se, že dovolená bude pohodová a možná i dobrodružná. Vše se však zvrtne ještě dřív, než vůbec dovolená začne, když přátelé z hlavní silnice odbočí na zkratku vedoucí do lesa.

Autorka vsadila na krátké kapitoly bez zbytečně omáčky, ve kterých velmi čtivě popisuje partu přátel, jejich cestu i jejich dosavadní životy. Nechybí ani uvěřitelné rozhovory, které knize dodávají šťávu. Zpočátku pohodová cesta se začne komplikovat, když se jedné skupině porouchá auto. Druhým autem pak část přátel musí dojet na ranč a sehnat pomoc. Jenže cesta je stále hůře průjezdná a navíc se v lese začínají dít podivné věci. Přátelé netuší, zda si s nimi někdo hraje, nebo snad v lese straší.

Jelikož jsem nedávno četla knihu Darcy Coates - Kořist, nemohu se ubránit srovnání. Téma je totiž hodně podobné. Skupina přátel se snaží přežít v lese a navíc hledá ztracenou kamarádku. Karolová má příběh o něco jednodušší a nevyvolává přímo pocit, že se v lese pohybuje sériový vrah, ale i tak se příběhy podobají. Mně se hodně líbily oba. Nemůžu říci, který by byl lepší. Odbočka v lesich je kratší, svižnější a zápletka se rychleji vyřeší, přesto se jedná o knihu, která stojí za přečtení.

Odbočku v lesích bych označila za skvělé a odlehčené čtení na dovolenou, ideálně někam na chatu uprostřed lesa. Dobře se ale bude číst určitě kdekoliv. Nebudete se nudit ani chvilku a rozhodně ji neodložíte, dokud se nedostanete až na poslední stránku.

Knížku Odbočka v lesích můžete zakoupit ZDE.

Hodnocení: 4/5