Recenze: Lisa Reganová - Vražedná temnota

27.10.2023

Detektivní sérii s Josií Quinnovou jsem začala číst už před lety, kdy vyšel první díl. Nemám sice všechny, nějak nestíhám číst vše, co bych chtěla, ale nejnovější díl Vražedná temnota jsem si ujít nenechala. Autorkou této skvělé série je Lisa Reganová a vydává ji nakladatelství Cosmopolis a nakladatelský dům Grada.

O čem je kniha Vražedná temnota

Josie Quinnová a její kolega a zároveň partner Noah jsou přivolání ke dvěma mrtvým tělům, jež byla nalezena v lese, v jakémsi tábořišti. Vypadá to, že pár byl kempovat a otrávil se rostlinami rostoucími kolem. Patoložka však brzy zjistí, že zemřeli na zardoušení. Žena má navíc v krku podivný předmět. Aby toho nebylo málo, Josie zjistí, že s nimi kempovala ještě další žena. Ta však zmizela a je nejspíš v nebezpeční.

Rozjíždí se složité pátrání, které komplikují bouřky a déšť, a k tomu fakt, že se policie musí pohybovat i na sousedním okrsku, který nespadá pod jejich správu. Komunikace s neochotným policistou jim nijak nepomáhá.

Brzy zjišťují, že nedaleko tábořiště se nachází pozemek podivné sekty, kteří s nimi komunikují zvláštním způsobem. Jsou snad ovlivnění svou "velitelkou" a majitelkou pozemku?

Při jednom z pátrání Josie s Noahem narazí v lese na těhotnou zuboženou ženu, která právě rodí. Sdělí jim, že žila mnoho měsíců v zajetí jakéhosi lesního muže, který ji týral. Utéct se jí podařilo takřka na poslední chvíli. Souvisí snad tato žena s případem dvou mrtvých? Může být lesní muž vrahem? Nebo by se spíš měli zaměřit na podivnou sektu přírodních podivínů?

Mé dojmy:

Tohle byla, přátelé, dokonalá jízda. Příběh byl napínavý od prvních stránek a až do poslední chvíle nebylo jasné, co spolu souvisí a co ne, kdo je skutečný pachatel a jak jsou do dalších případů zamíchání ostatní, pokud tomu tak opravdu je. Postava Josie Quinnové je mi sympatická už z předchozích dílů. V tomto bojuje sama se svými démony minulosti, které se jí do případu míchají a jitří staré rány. Mnohdy musí překonávat sama sebe a zvládnout vzpomínky i úzkosti, které si nese z dětství.

Na knize se mi líbil nejen příběh jako takový, ale i vyšetřování v prostředí temného lesa a přírodní sekty, u které se objevují velmi zajímavé myšlenky a pohledy na chod světa. Díky tomu se jedná i trochu o psychologický thriller, které mám moc ráda a je to pro mě taková přidaná hodnota.

Pokud hledáte napínavé kriminální příběhy, rozhodně doporučuji přečíst celou tuto sérii, ideálně tak, jak jdou díly za sebou. Pokud si ale chcete přečíst Vražednou temnotu samostatně, nic tím nezkazíte. Dá se číst bez problémů, aniž byste znali předchozí události. Jen pokud se budete chtít vracet k předchozím dílům později, budete už nejspíš vědět, jak to s Josií bylo dál.

Hodnocení: 96 %

Za knihu Vražedná temnota moc děkuji nakladatelství Cosmopolis a vydavatelskému domu Grada, na jehož stránkách ji můžete koupit i vy.