Recenze: Lucie Pilátová - Případ pečetního prstenu

03.01.2024

Česká autorka a napínavý příběh s detektivní zápletkou založený na téměř konspirační teorii? Takovou knihu jsem si nemohla nechat ujít. Případ pečetního prstenu od Lucie Pilátové nás zavede do současného Švýcarska a přinese překvapivě romantický příběh plný akčních zvratů.

O čem je kniha Případ pečetního prstenu

Daniela Spagnolo je svobodná matka žijící se svým sedmiletým synem bez otce ve Švýcarsku, kam se přestěhovala spolu se svým otcem. Pracuje v jeho firmě zabývající se bezpečnostními systémy. Občas ale mezi její práci patří i zajímavé zakázky, jako sledování nevěrných i věrných manželů apod. Když přijde jedna ze stálých klientek a požádá ji, aby zjistila historii starožitného pečetního prstenu z dědictví její tchýně, pustí se do toho Daniela opravdu s chutí. Netuší, že jde o nebezpečnou záležitost a o poklad, ke kterému je prsten údajně klíčem, zatouží najít i další příbuzní. A nejen ti.

Příběh Daniely už od začátku sliboval hodně zajímavou detektivní zápletku, kdy půjde nejen o to, co se děje v současnosti, ale i o to, co se stalo v minulosti. Komu prsten patřil? Kdo ho nechal vyrobit a pro koho?

Ač se zdálo, že prioritou bude pátrání kolem prstenů a Danielin život jen jako okrajový doplněk dokreslující atmosféru, opak je pravdou. Zpočátku sledujeme hlavně pátrání, ale postupně se Danielin život a její rodící se vztah s jedním z kolegů dostává do popředí. Nevadilo mi to, ale překvapilo. Co mě mrzelo, že nakonec byl Danielin život řešen více, než samotný prsten a vše kolem něj.

Případ pečetního prstenu nepostrádá napětí a je plný akčních okamžiků. Vždy, když už si říkáte, že je vše vyřešeno, objeví se další problém, který mnohdy hraničí až s ohrožením života. Autorka skvěle popisuje charakter postav a skoro do poslední stránky si nejste jistí, zda skutečně všichni, co se tváří jako přátelé, také přáteli jsou, nebo mají nějaké skryté postranní úmysly.

Osobně mi v příběhu chybělo postupné odkrývání tajemství, pachatelů i postupně dávkování napětí. Tím, že bylo vždy něco vyřešeno a vzápětí se objevil nový problém, mě autorka spíš rozčilovala. Škoda. Nápad je to skvělý a pokud by byl zpracován trochu jinak, mohl to být dokonalý napínavý příběh s thrillerovou zápletkou. Takto to na mě působilo, že je to slátanina všech možných žánrů. Čte se výborně a bude vás bavit, ale pokud milujete napínavé konspirační thrillery, budete v tomto případě zklamání. Spíše se jedná o akční román pro ženy s trochu detektivní zápletkou.

Hodnocení: 75 %

Za knihu Případ pečetního prstenu moc děkuji nakladatelství Alpress, které ji vydalo. Na jejich stránkách si také můžete knihu koupit.