Recenze: Matthew Costelo a Neil Richards - Vraždy v Cherringhamu: Tělo v jezeře

10.11.2023

Vraždy v Cherringhamu je pohodová detektivní série z Anglie, kde na vás dýchne kouzlo anglického venkova, jako třeba v seriálu Vraždy v Midsomeru. Knížky jsou to tenké, takové jednohubky na jeden dva večery, ale představují pro mě záruku odpočinkového čtení se zajímavou zápletkou. Tělo v jezeře je dalším, v pořadí již sedmým dílem této série a rozhodně mě nezklamalo.

O čem je kniha Tělo v jezeře

Z předchozích dílů nám již známá Sarah dělá powerpointovou prezentaci na mezinárodní konferenci v sídle Raptonů. Setkali se tam významní představitelé města a spřáteleného francouzského městečka, aby podepsali dohodu o vzájemné spolupráci. Ta má mít dopad nejen kulturní, ale pro mnohé obyvatele i podnikatelský. Závěrečný večírek, na kterém tečou proudy drahého vína, a dokonce se šňupe koks, se zvrhne nečekaným směrem. Ráno je v jezeře na raptonském panství nalezena mrtvola. Z vraždy je obviněn vnuk samotné lady Raptonové, která se v zoufalství obrací na Sarah a jejího přítele Jacka, bývalého detektiva na penzi, aby pomohli vnuka osvobodit a našli skutečného vraha. O jeho nevině ani na chvilku nepochybuje. Jenže co když se stará lady mýlí?

I v tomto díle na nás dýchne kouzlo anglického venkova okořeněné starým sídlem Rapton Hall, kde se většina děje odehrává. Sarah s Jackem se opět pouští do pátrání, ale opatrně, tak, aby se nepletli pod nohy policii. Vodítka ukazují na některého z účastníků večírku. Jenže kdo by měl zájem na smrti významného činitele městečka, aby překazil podpis dohody? Nebo v tom hrálo roli ještě něco jiného?

Tělo v jezeře je stejně jako předchozí díly hodně jednoduše napsáno. Je to skutečně čtení na jeden, maximálně na dva večery, kdy si u něj odpočinete, ale přitom potrápíte své šedé buňky mozkové, jak by řekl slavný Hercules Poirot. Knížka vás totiž vtáhne do děje tak dokonale, že budete chtít pátrat spolu s hlavními hrdiny a budete si lámat hlavu, kdo by mohl být vrah.

Knihy z této série nemají nijak složitý děj a nepletou čtenáři hlavu mnoha dějovými liniemi, minulými linkami ani přemírou podezřelých, kteří by zaručeně mohli být vrahy. Přesto vás dokonale zmatou a vraha uhádnete hodně těžko. Alespoň v tomto díle se mi to nepodařilo, a to je u mě co říci. Nepřišla jsem na motiv a pachatele ani trochu netušila.

Knížka Tělo v jezeře mě příjemným způsobem potěšila. Řekla bych, že se autoři v ukrytí pachatele o něco zlepšili – v předchozích dílech jsem s jeho odhalením takový problém neměla. Atmosférou i celkovým dějem se mi moc líbila a doporučím ji každému, kdo miluje klasické anglické detektivky. Složitost příběhů Agathy Christie v tom ale nehledejte.

Hodnocení: 81 %

Za knížku Tělo v jezeře moc děkuji nakladatelství Alpress, na jehož stránkách si ji i s předchozími díly můžete pořídit i vy.