Recenze: Nevěsta z kláštera rozhodně není bezduchá romantika

18.07.2022

Když jsem viděla obálku knížky Nevěsta z kláštera, na první pohled mě zaujala. S objednáním knížky jsem však váhala, protože jsem měla strach, aby se nejednalo o přehnaně romantický příběh zasazený do historických kulis. Nakonec jsem ji objednala a přečetla, a udělala jsem moc dobře. Autorka Manuela Schrörghofer napsala příběh, který vás upoutá ke stránkám na dlouhé hodiny. Nebudete se moci odtrhnout.

O čem kniha je?

Franka je mladší dcera pána z Marienfeldu. Od malička je předurčená pro vstup do kláštera. Matka s ní má velké plány. Chce, aby se jednou stala abatyší a Franka vše pokorně přijímá. Je to přece její osud. S tím žije do chvíle, než se začne chystat svatba její starší sestry. Krásná Melinda si má brát Wulfgara z Röllbergu, rytíře z Lomere. Franka se s ním však setká dříve než její sestra. Statný a pohledný Wulf ji v lese zachrání před divokým kancem. A jejich setkání nezůstane bez následků.

I když Franka nemůže pohledného rytíře dostat z hlavy, je poslušná dcera a odejde na přání rodičů do kláštera. Od malička je totiž přesvědčována, že Melindina krása uchvátí každého muže. A že Wulf říká, že si chce vzít raději Franku? Kdo by tomu věřil...

A tak se stane, že dvě spřízněná srdce se rozdělí. Franka se stane novickou v nedalekém klášteře a Wulf se na její výslovné přání ožení s její sestrou. Jenže jeho srdce patří France a chladná a vypočítavá Melinda, která nikdy neměla ráda nikoho jiného než sama sebe, Wulfa šťastným neudělá. Co se musí stát, aby oba zamilovaní lidé dosáhli svého štěstí? A stane se něco vůbec?

Můj názor

Od knihy Nevěsta z kláštera jsem velká očekávání neměla. Chtěla jsem jen příjemné čtení v kulisách středověku, které mě bude bavit a odvede od všedních starostí. Dostala jsem ale překvapivě krásný román plný emocí, který mě doslova připoutal. Četla jsem dlouho do noci, nemohla se odtrhnout. Historické pozadí bylo vykresleno velmi věrně. Nechybělo zasazení do skutečných politických událostí té doby, včetně křížové výpravy. Wulf se jako rytíř kříže vydal až do Jeruzaléma, kde jsem trnula strachy, jestli přežije. Přece to musí skončit happy endem. Nebo ne?

Franka se v klášteře postarala doslova o detektivní zápletku. Kdosi se snaží dostat k moci a neváhá ani vraždit. Jenže chybí důkazy a vždy to vrah chytře zamete pod koberec, takže to vypadá, že je smrt jeptišek náhoda nebo nemoc. Franka má však divné tušení a vzhledem k tomu, že je velmi energická, do všeho se ráda plete a nedokáže úplně zkrotit svou pusu - vždy říká, co si myslí, dostane se dokonce do velkých problémů a hrozí jí smrtelné nebezpečí.

I když jsem tuto "zápletku" odhalila, je podle mě hodně průhledná, bylo čtení napínavé. Pořád jsem čekala, kdy to France dojde, aby se zachránila. Knížka mi navíc stylem psaní, vypracováním, zamotaným dějem i téměř bezvýchodně zoufalými situacemi hrdinů připomínala mou milovanou sérii Kočovná nevěstka od Iny Lorenz. Ostatně, i prostředí, kde se kniha odehrávala, bylo podobné. Dostala jsem proto čtení krásné a poutavé, které doslova předčilo mé představy. A doufám, že nakladatelství Alpress vydá brzy nějakou další knihu této autorky.

O autorce

Manuela Schörghofer pochází z Porýní a ráda sem zasazuje příběhy svých románů. Zaměřuje se především na vrcholný středověk, čímž je mi velmi blízká. Miluji knihy z tohoto období. V Čechách zatím žádná její další kniha nevyšla, ale doufám, že to Alpress brzy napraví. Tyto příběhy rozhodně stojí za přečtení a věřím, že si u nás najdou plno nadšených čtenářek.

Knihu Nevěsta z kláštera můžete koupit na stránkách nakladatelství Alpress, kterému moc děkuji za recenzní výtisk.