Recenze: Něžná náruč větru - Thriller ukrytý v romantické obálce

21.08.2022

Knihy Alexandra Stainfortha miluji. Fascinuje mě, jaké dokáže vymyslet zápletky a často knihu nedokážu vůbec odložit. Od novinky Něžná náruč větru jsem očekávala romanticko historický příběh, ale to, co jsem dostala, mě hodně překvapilo. Romantická linka se totiž promění na thriller.

Hlavní hrdinkou knihy Něžná náruč větru je Amélie. Manželka hraběte Charlese Egertona, která ve svém manželství těžce strádá. Manžel je tyran, ubližuje jí a dokonce již kvůli němu nekolikrat přišla o nenarozené dítě. Když dojde k brutálnímu napadení a potratu znovu, sebere Amélie poslední síly a manžela udusí. Když se probere ze mdlob, leží ve své posteli a hrabě je pryč. Amélie zjišťuje, že má nečekaného spojence ve svém majordomovi, který se o mrtvolu "postaral". Jenže Amélie ho vůbec nezná. Netuší, zda mu může důvěřovat. Co bude za pomoc chtít? A skutečně hraběte zabila? Nebo přežil a hraje na ní spolu se svým majordomem nějakou nechutnou hru?

Víc k ději opět neprozradim, protože byste přišli o skutečný požitek z vyprávění, které nám poskytne v knize sama hrdinka. Příběh je psán ich-formou, což je samo o sobě dost náročné, aby se čtenář nenudil a dozvěděl se vše podstatné. Amélie svůj dramatický příběh vypráví větru prohánějícímu se na pláži a útesech. Potřebuje jej převyprávět a očistit se tak od všech prožitých hrůz. Autor prokládá čisté vyprávění - příběh chvilkami, kdy je Amélie na pobřeží a promlouvá k větru. Je to hodně zajímavé řešení, ale občas mi spíše překáželo, protože brzdilo hlavní děj a tlumilo napětí, což je škoda.

Kniha Něžná náruč větru se mi četla skvěle, i když po dramatickém začátku přišlo značné zpomalení děje. Dlouho jsem si říkala, že autor jen mlží a slibuje jakési strašlivé události, ale místo toho je to jen sladkobolný příběh zakázané lásky. Ano, ta samozřejmě nesmí v románu chybět. Ovšem autor jí dává přednost spíše v první polovině knihy. Pak se do popředí dostávají znovu dramatické události a romantická linka se rychle mění doslova na thriller.

I když autor použil podobné řešení zápletky, jako už u některých svých knih a děj jsem do poslední zapletky dokázala předvídat, opět mi dokázal, že je skutečně výborným spisovatelem. Kniha mě bavila a o tom, jak byla napínavá, svědčí i mé čtení do pozdních nočních hodin. Jednu hvězdičku musím ubrat za hodně pomalou první polovinu knihy, ovšem druhé polovině nemůžu vytknout vůbec nic. Krásný příběh, napínavý děj.

Hodnocení: 4/5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri, na jejichž stránkách si můžete knihu zakoupit.