Recenze: Nora Roberts - Stejná jako ona

20.09.2022

Nora Roberts je právem bestsellerová autorka. Její knihy jsou napsány lehkou rukou a čtou se téměř sami. Až dosud jsem od ní četla samé série na pokračování. Tentokrát vyšel v nakladatelství Alpress jeden z jejích samostatných románů - Stejná jako ona. Spojuje v sobě společenský román s lehce romantickou linkou a nechybí ani rysy thrilleru.

Hlavní hrdinkou je Adrian, mladá dívka, která vyrůstá po boku ambiciózní a velice úspěšné matky, jež má vlastní značku pro sportovce - Joga Baby. Adrian dokonce v některých matčiných videích jako dítě účinkovala. V dětství však zažila brutální útok opilého biologického otce na sebe, svou chůvu i matku, který skončil tragicky. Kupodivu se s tím poměrně dobře vyrovnala. Více ji však trápilo, že na prvním místě u matky nikdy nebyla ona ale kariéra.

Na střední škole zatouží odtrhnout se od matky a natočit vlastní sportovní videa. Dá dohromady partu schopných spolužáků, s nimiž své plány zrealizuje. Dopadne to výborně a Adrian nastartuje skvělou kariéru pro sebe i celou partu, ze které se postupně stanou skvělí přátelé.

Kniha Nory Roberts, stejně jako všechny ostatní od ní, je opět protkána silným přátelstvím, rodinnými pouty a krásnou rodinnou atmosférou. Všichni se mají rádi, miluji své děti, schází se a skvěle jim vychází kariéra, bydlení atd. Zdá se to až moc sluníčkové. Jenže pak se začne vše hroutit. Umírají lidé, které Adrian miluje a ona i její přátelé zažívají těžké chvíle. Radost z úspěšné kariéry jí navíc kazí anonymní dopisy, což jsou ve skutečnosti veršované výhrůžky. Adrien stalkera označí jako básníka. Zůstane jen u dopisů? Nebo jí hrozí nebezpečí?

Stejná jako ona nese prvky společenského románu s trochou romantiky. Jeho čtení hladí po duši a vyvolává ve vás pocit, že mít rodinu, děti a přátelé je skutečně to nejcennější a nejkrásnější, co v životě můžete získat. Díky básníkovi však sledujeme i thrillerovou linku, nebo spíše krimi zápletku, která běží v románu zpočátku nepříliš pochopitelně. Čtenář však tuší, že se vším bude hodně souviset. Postupně nabírá napětí na obrátkách, ale napětí jako u běžného thrilleru zde nečekejte. Je to takový slabý odvar.

Román Stejná jako ona se mi líbil a skvěle se četl. Děj rychle odsýpal a stále se něco dělo, takže jsem se ani chviličku nenudila. Prostředí sportovní celebrity mě sice moc nezaujalo, ale hodně se mi líbilo, když se Adrian přestěhovala na venkov. Úplně jsem zatoužila žít ve stejném městě a všechno poznat osobně.

Od Nory Roberts mi sice více vyhovují romány na pokračování, ve kterých je tu a tam trochu magie, ale i román Stejná jako ona rozhodně stojí za přečtení.

Hodnocení: 4/5

Knihu Stejná jako ona si můžete koupit na stránkách nakladatelství Alpress, kterému moc děkuji za recenzní výtisk.