Recenze: Petra Langová - Prázdniny za trest

17.05.2022

Dívčí románky už pár let nejsou má číslovka resp. Já nejsem cílová skupina pro ně. Tu a tam však po nějaké takové knížce sáhnu, abych si užila romantický příběh mezi mladší generací. Tentokrát jsem vyzkoušela prvotinu české autorky Petry Langové a vůbec jsem netušila, jak moc se mi trefí do noty. Léto, prázdniny, starý hrad a dlouhovlasý hlavní hrdina, to všechno najdete v románu Prázdniny za trest. Co chtít víc?

Hlavní hrdinkou knížky Prázdniny za trest je průšvihářka Anna, která se těšila na prázdniny s kamarádkou v Itálii. Jenže propadá z dějepisu a tak ji matka vysněné volno na pláži zatrhla. Místo toho ji poslala k otci na vesnici, kde žije se svou novou partnerkou a jejím synem Šimonem.

Anna je naštvaná na celý svět a nezachrání to ani Šimon, který byl její dětskou láskou. Naopak. Zdá se, že si po dlouhém odloučení vůbec nerozumí a kdykoliv se potkají, vjedou si do vlasů. Anna dělá schválnosti otci, Šimonovi i jeho matce. Jenže pak začne zjišťovat, že není všechno tak, jak si myslela.

Prázdniny za trest jsou krásným románkem pro dívky, ve kterém nechybí protivni puberťáci, správní kamarádi, hádky, ale i přátelství, pochopení a poučení. Moc se mi líbila atmosféra malé vesnice, nacvičování divadelní hry na starém hradě i láska ke zvířatům. Bavilo mě číst o místní hradní legendě, stejně jako sledovat Anninu postupnou proměnu v lepšího člověka.

Prázdniny za trest jsou lehké, svižné a zábavné čtení. Neměla jsem velká očekávání, proto mě knížka ohromně překvapila. Vůbec jsem nečekala, jako moc mě chytne a bude bavit. Autorka skvělé vystihla život dnešních mladých lidí, jejich zájmy mluvu i srdeční záležitosti. Mám sice dojem, že Annin "princ" byl až příliš pozitivní postava, ale byl moc sympatický. A ráda autorce odpustím, že z něj udělala takového "Mirka Dušína", protože tohle je prostě knížka, kterou bych chtěla, aby si jednou, až nastane správný čas, přečetla klidně i moje dcera.

Autorce moc děkuji za krásný čtenářský zážitek a pevně věřím, že se brzy dočkáme další knížky. Už dlouho se mi totiž nestalo, abych záměrně četla pomalu, protože jsem nechtěla, aby knížka skončila.

Hodnocení: 5/5

Knížku Prázdniny za trest vydalo nakladatelství Alpress a koupit ji můžete ZDE.