Recenze: Robert Bryndza - Ďáblova cesta

14.05.2023
Robert Bryndza je u mě sázkou na jistotu, že se budu při čtení skvěle bavit a nedokážu se od knihy odtrhnout. Ďáblova cesta je další díl z jeho série s Kate Marshallovou, která u mě byla až dosud v oblíbenosti na druhém místě - za Erikou Fosterovou. Po přečtení této brilantní detektivky však jednoznačně vede.

O čem je kniha Ďáblova cesta

Kate Marshallová vlastní již celkem úspěšnou detektivní agenturu. Provozuje ji spolu s kempem u moře se svým kolegou - Tristanem Harperem. Kate má za sebou dost dramatickou minulost, ale zdá se, že už ji překonala. Když jde jednoho rána podle svého denního rituálu plavat do moře, udělá začátečnickou chybu a nechá se strhnout proudem. Nebýt dvou mladých surfařů, utopila by se. V nemocnici se ocitne na pokoji s Jennou. Babičkou malého Charlieho, který před 11 lety za záhadných okolností zmizel. Jenna je přesvědčená, že je chlapec stále na živu a že u řeky s děsivým názvem Ďáblova cesta před lety nezahynul. Najme si Kate a Tristana, aby pro ni starý případ znovu otevřeli a začali po chlapci pátrat.

je u mě sázkou na jistotu, že se budu při čtení skvěle bavit a nedokážu se od knihy odtrhnout. , která u mě byla až dosud v oblíbenosti na druhém místě - za Erikou Fosterovou. Po přečtení této brilantní detektivky však jednoznačně vede.

Zjistila jsem, že Kate mi začíná být víc sympatická, než druhá Bryndzova hrdinka - Erika. Kate je vyléčená alkoholička, v životě si prožila hodně složitá období a syna Jakea má s vrahem známým jako Kanibal z Nine Elms. Líbí se mi, že Kate s Tristanem tvoří poměrně nekonfliktní profesionální pár a nebojí se riskovat a udělat i něco, co jde za hranice zákona. V rámci řešení případu zkrátka udělají maximum.

Líbí se mi také to, že Bryndza v knize Ďáblova cesta nechal Kate řešit případ, který už je údajně dávno vyřešen, i když ne k radosti těch, jež se to týká. Bavilo mě řešení starého případu a odhalování nových informací, které vedly nejen těsně kolem ztraceného chlapce, ale i do míst, která s případem zdánlivě nesouvisela. Bylo to trochu víc jako práce historika – archivy, staré novinové články apod., což je mi velmi blízké. Rozhodně více než klasické vyslýchání svědků u čerstvé vraždy.

I když jsem pravdu tušila přibližně od poloviny knihy, o to víc mě bavilo číst, jak Kate a Tristan postupují a byla jsem zvědavá, zda jsem případ rozlouskla správně.

Asi se nemusím moc rozepisovat o tom, že jsem knihu Ďáblova cesta přečetla jedním dechem a téměř na jeden zátah. Byla tak napínavá, že se nedala odložit a já se už teď těším na další případ Kate a Tristana. Doufám, že vyjde brzy.

Hodnocení: 98 %

Knihu Ďáblova cesta vydalo nakladatelství Cosmpolis v rámci nakladatelského domu Grada, kde ji můžete zakoupit i vy.

Cosmopolis a Gradě moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.