Recenze: Robert Bryndza - Osudné svědectví

09.01.2023

Erika Fosterová je zpět!

I se svou smutnou minulostí a nepříliš pozitivní budoucností. I se svými náladami a problémy. Robert Bryndza opět dokázal, že tato série je od něj nejlepší. Osudné svědectví jsem si skvěle užila do posledního slova.

O čem je kniha Osudné svědectví

Nový díl oblíbené série s Erikou Fosterovou, tentokrát již sedmý, přináší další napínavé dobrodružství a hon na vraha. Erika se konečně rozhodne k životnímu kroku a koupí si dům. Starý a ve špatném stavu. Je v něm zima a nemá kde spát. Na první večeři si dojde do nedalekého bistra. Při návratu trochu zabloudí do vedlejší ulice, když z nedalekého domu zaslechne výkřik. Dojde na místo a zazvoní. Dovnitř ji pustí vyděšená žena, která právě našla svou sestru v jejím bytě brutálně ubodanou. Mrtvou sice představí jako svou mladší sestru, ale blíže se na ni dívat nedokáže. Erika okamžitě zahájí vyšetřování.

Ukazuje se, že pátrání nebude jednoduché. Prvními podezřelými jsou logicky obyvatelé domu, kde dívka bydlela, a její přítel. Jeden z nich je podezřelý až příliš. Jenže dosáhnout na něj nebude snadné. Má vlivného bratra a je potřeba kolem našlapovat po špičkách.

To, co se zdá zpočátku naprosto jasné, se brzy hodně zkomplikuje. Mrtvých přibývá, za to podezřelých ubývá. A ten, na kterého má Erika spadeno, stále uniká. Pátrání ji přivede až na kolej herecké školy. Je na stopě pachateli, nebo je úplně vedle?

Erika Fosterová, která byla v prvním díle série téměř na zabití, se mi dostala pod kůži. Její případy mám nejraději. Od Osudného svědectví jsem měla velká očekávání a Robert Bryndza je dokázal naplnit. I tento případ je svižný, napínavý a nutí vás uvažovat nad tím, kdo je vrah. Odhalení a zvraty v průběhu pátrání jsou téměř šokující. Sice jsem skutečného pachatele tušila zhruba od poloviny knihy, ale vůbec to nevadilo. Naopak. Bavilo mě číst dál a zjišťovat, jestli jsem na správné stopě. Závěr mě doslova pohltil a téměř jsem si napětím kousala jazyk.

Doporučuji tuto sérii číst postupně. Jednotlivé díly nejsou jen o případech, ale hodně se v nich řeší i Eričin život. V Osudném svědectví se zdá, že se na Eriku konečně trochu usmálo štěstí. Sblíží se nečekaně s krajanem ze země, odkud pochází. A zdá se, že mají společného víc než jen rodný jazyk.

Osudné svědectví je podle mě jedna z nejlepších Bryndzových knih. Nejsem schopná porovnat, zda je lepší než předchozí díly série, neboť už jsem je četla před delší dobou. Dokázal mě ale bavit stejně výtečně, jako knihy předchozí. A asi nemusím příliš zdůrazňovat, že jsem se sotva odtrhla. To ostatně dokládá i to, že jsem byla do příběhu začtena i během silvestrovského veselí.

Hodnocení: 95 %

Knihu Osudné svědectví vydalo nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada. Já tímto oběma moc děkuji za recenzní výtisk.

Knihu Osudné svědectví si můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Grada.