Recenze: Sandie Jonesová - Víkend plný viny

21.04.2023

Šest lidí, tři páry, tři muži a tři ženy. Dva z páru už žijí léta ve spokojeném manželství, ten třetí se chystá na svatbu. Má proběhnout o prodlouženém víkendu v Portugalsku, kam všichni poletí. Zdánlivě pohodová dovolená se však promění ve Víkend plný viny, když na povrch začnou vyplouvat tajemství, co měla zůstat navždy skrytá.

O čem je kniha Víkend plný viny

Jako hlavní postavu bychom mohli označit Rachel. Manželku Jacka, která s ním má syna na vysoké škole a manželství téměř bez mráčků. Jenže má také tajemství. Její nejlepší kamarád Noah a zároveň manžel nejlepší kamarádky, k ní měl kdysi mnohem blíž, než přiznali svým drahým polovičkám. Jackův bratr Will se má ženit. Jenže jeho nastávající, Ali, je poměrně výstřední, a tak trochu nesnesitelná. Všem leze krkem a znepříjemňuje jim pobyt v krásné vile u moře. Naráží totiž na věci, které nutí ostatní odhalovat své slabosti i tajemství a rozeštvává postupně všechny proti sobě. Hlavním tématem celého románu je především nevěra.

Od Sandie Jonesové jsem zatím nic nečetla. Proto jsem vůbec netušila, co od této knihy čekat. Myslela jsem, že se jedná o thriller nebo příběh s detektivní zápletkou. Pořád jsem očekávala nějakou vraždu, ale musela jsem si na tragické vyvrcholení počkat až do samého konce. To mě zaskočilo.

Kniha se četla velice dobře. Většinu textu tvořily rozhovory mezi postavami, které pak vystřídalo více úvah a představ, co, kdo, kde a s kým. Příběh mě zaujal hned na začátku, ale přiznávám, že po pár kapitolách, kdy jsem stále čekala, že se něco stane, mě začala trochu nudit. Od poloviny jsem však začala pronikat do stylu, jakým autorka píše a doslova jsem si užívala psychologický koncert jednotlivých postav. Šokovalo mě, jak geniálně autorka dokáže zmást nejen postavy, ale hlavně čtenáře. I když jsem hlavní zápletku po dvou třetinách prokoukla, nedokázala jsem se odtrhnout. Potřebovala jsem vědět, zda tipuji správně a jak to celé dopadne. Konec byl dokonalý.

Nemám porovnání s předchozími autorčinými díly, neboť jsem je nečetla. Nedokážu tak napsat, zda je horší než předchozí knihy. Já si ale Víkend plný viny výborně užila a rozhodně si přečtu i další knihy od autorky.

Hodnocení: 81 %

Knihu Víkend plný viny vydalo nakladatelství Cosmopolis a nakladatelský dům Grada. Na jejich stránkách ji můžete zakoupit.

Já nakladatelství Grada moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.