Recenze: Sarah Parsley - Trnitá cesta

24.11.2023

Sarah Parsley alias Šárka Hieková je česká spisovatelka žijící v Austrálii. Píše pod svým vlastním jménem, ale u nakladatelství Fortuna Libri jí vyšly již dvě knížky pod pseudonymem. První z nich – Třetí zahrada byla první kniha vůbec, kterou jsem od ní četla a už tehdy mě ohromila, s jakým citem a fantazií dokáže autorka pracovat. U jejích dalších knih mě přesvědčila, že je to skutečně TOP autorka a nyní patří mezi mé nejoblíbenější, a není to tím, že nás dnes již pojí i virtuální přátelství. Trnitá cesta volně navazuje na Třetí zahradu. Zavádí nás do podobného prostředí, a přesto je jiná než předchozí kniha.

O čem je kniha Trnitá cesta

Tentokrát si autorka jako hlavní postavu zvolila muže, ale jen částečně. Sledujeme totiž život jedné z postav z prvního dílu - Dariena, druhorozeného syna, který nemá nárok na dědictví a otec po něm chce, aby už se usadil a našel si nevěstu. Jenže Darienovo srdce patří krásné Nelle, kterou můžeme znát z prvního dílu a jež je chotí jeho zaměstnavatele a nejlepšího přítele. Co tedy s tím?

Darien se v tom pořádně plácá. I když už jeho city k Nelle slábnou, stále nepotkal tu, s níž by toužil spojit svůj život. Proto pendluje mezi rodným zámkem a sídlem, na němž slouží, a dumá, co s tím dělat. Ne, že by měl nouzi o ženy. I když se nejedná o velkou lásku, do srdce mu přece jen pronikne Hanka, služebná z rodného zámku. Tu si však vzít nemůže. Komtesa Olivie je chytrá, vtipná a byla by pro něj dobrou volbou, jenže je zaslíbená jinému. A tak se toulá po nocích, odhaluje komplot pašeráků opia a potká přitom chytrou a velmi odvážnou Dorku, která údajně slouží Olivii.

Vedle Dariena sledujeme i Olivii. Té se Darien hodně líbí, dá se říci, že jí ukradl srdce. Jenže jako druhorozený syn jí nemá co nabídnout a otec možnost sňatku s ním zavrhl. Místo toho ji zasnoubil s Bedřichem, bohatým starcem nad hrobem, kterého si vzít nechce. Kvůli úmrtí v rodině musí Bedřich sňatek odložit a odjet. Na Oliviin zámek však pošle svého vnuka Viléma, aby mu nevěstu ohlídal, než se vrátí. Olivie tuší, že Vilém ve skutečnosti není ten arogantní hulvát, za kterého se vydává a snaží se v něm získat spojence.

Sarah opět dokázala, že nepatří mezi autorky, které vytvoří jednoduchý příběh zabalený do hedvábí. Opět nám předkládá zamotané osudy, které se dokážou měnit po několika stranách. Své sehrají i postavy, které nejsou rozhodně ploché ani černobílé. Autorka si hraje s jejich charaktery a duší a ukazuje, že citlivý přístup, laskavé jednání, důvěra a přátelství dokážou změnit i to nejčernější smýšlení. To mě na jejích knihách baví a tato není výjimkou. Odvážné ženy, které se nesmíří se svým osudem, ale dokážou bojovat a hledat nové cesty a řešení. Olivie je toho ukázkou. A zajímavé je, že stejně jako v Třetí zahradě Nicholas i zde byl Darien spíše ten slabší a neschopnější, který se utápí ve svých problémech, ze kterých mu musí pomáhat ženy. Zkrátka silné hrdinky jsou v knihách této autorky sázkou na jistotu a proto mě tolik baví.

Trnitá cesta je romantický fiktivní příběh zasazený do kulis konce 18. století. Autorka dokonale navozuje atmosféru tehdejší doby. Nečekejte jen krajky a hedvábí. V této knize není nouze ani o ty nejchudší vrstvy, nuzotu, špínu a hlad.

Hodnocení: 95 %

Za knížku Trnitá cesta moc děkuji autorce. Zakoupit ji můžete u všech dobrých knihkupců i na stránkách nakladatelství Fortuna Libri. Ideálně i s první dílem. :)