Recenze: Victoria Cornwall - Pro čest a lásku

02.01.2023

Divoká a sebevědomá Grace pracuje v otcově mlékárně. Miluje svou rodinu a netuší, že temné rodinné tajemství brzy vypluje na povrch a otřese jí celým životem. Kniha Pro čest a lásku od Victorie Cornwall se tváří jako historická romance, ale dá vám napínavý příběh plný citu a porozumění, stejně jako závisti a zloby. Dokáže Grace najít znovu sama sebe?

O čem je kniha Pro čest a lásku

Knihu Pro čest a lásku jsem objevila v nakladatelství Alpress a na první pohled mě zaujala krásnou obálkou i anotací. Miluji příběhy odehrávající se na divokém pobřeží Cornwallu, kde se vlny tříští o vysoké útesy. Právě na takovém útesu Grace spatří poprvé Taleka. Mladého muže, jenž nese v náručí bezvládné tělo ženy. Vyděsí se, že ji zavraždil a chce se zbavit těla. Doběhne pro otce, aby následně zjistila, že muže obvinila neprávem.

Grace ví, že matka ukrývá temné tajemství ze své minulosti. Netuší však, jak moc to souvisí právě s Grace a jejím narozením. Když tajemství vypluje na povrch, Grace je otřesena. Vše, co dosud milovala a čemu věřila, se otřáslo v základech. Zklamaná a se ztraceným sebevědomím se vydává hledat sama sebe. Osud jí přitom zavane až k Talekovi a jeho postižené sestře Amélii na Roseland. Grace se stane Améliinou společnicí a brzy se zapojí i do pracovního procesu v Talekove továrně. Pomalu nachází znovu sama sebe. Osud jí však pod nohy hází další klacky...

Jak se mi kniha Pro čest a lásku líbila?

Tento příběh mě oslovil od samého začátku. Čte se velmi svižně a neustále ukrývá nějaké tajemství, které čtenář více či méně tuší a chce odhalit. Grace mi byla velmi sympatická už pro svou impulzivní povahu, a Taleka bych občas nejraději profackovala, stejně se jako jeho sestru Amélii. To dokazuje, že autorka skvěle zachytila i charakteristiku postav.

Sympatické mi bylo i prostředí kaolinové firmy, kde se většina děje odehrávala. Mám ráda tyto "budovatelské" romány, kdy hlavní hrdinové na něčem pracují, rozvíjí, zvelebují apod. Navíc se čtenář dozví i zajímavosti o tomto prostředí.

Bála jsem se, že dostanu plytký příběh plný milostných dobrodružství a bolístek, ale dostala jsem krásný historický román z konce 19. století, který mě nutil číst dál a dál. V autorčině doslovu jsem zjistila, že je to dokonce volné pokračování již vydané knihy Kapitánova dcera. Vůbec jsem si toho nevšimla. Tato kniha se dá pohodlně číst samostatně. Možná je to i lepší, protože tak neznáte tajemství Graceiny matky a máte o tajemství a napětí více.

Knihu Pro čest a lásku bych doporučila všem, kdo mají rádi historické romány odehrávající se v Cornwallu, Irsku a podobném prostředí. Grace si jistě zamilujete, tak jako já.

Hodnocení: 81 %

Knihu Pro čest a lásku zakoupíte na stránkách nakladatelství A